Bocins de paper, màgia i colors: Diorames...

dilluns, 31 d’agost del 2015

Diorames...


Els nens necessiten saber que les paraules "és impossible" no formen part del teu vocabulari i que tu ets un incondicional dels seus somnis. 
 
(Wayne W. Dyer)

Sí, sí... segur que us estareu preguntat: diorames??? això no són els pessebres??? No sabia massa bé quin títol posar que fos una mica significatiu d'aquesta atípica entrada. Aviat entendreu perquè.

Ja fa temps (molttttttttttt) que la meva cunyada em va dir que tenia unes joguines que volia posar en els famosos marcs amb profunditat Ribba d'Ikea (i que consti que no tinc comissió, però ben pensat... potser que els hi demani, no? :)). 

Em va dir que podríem quedar un dia perquè amb la meva creativitat i la pila de materials que tinc potser podríem fer una decoració pels diferents personatges. 

Jo no sabia ni quines joguines eren i la veritat és que no me'n feia massa a la idea.

Finalment aquest estiu van venir a casa i vaig desvetllar el misteri. Va treure una pila de ninotets de goma d'aquells que tots hem tingut i amb els quals els meus nebots havien jugat molt (i jo!). 

Vam triar quatre famílies de ninots diferents (amb tots els que té es podrien fer 20 quadres!!!) i vam posar-nos a treballar. Aquell dia la Pilar també ens va acompanyar i vam fer una mica de pluja d'idees.

Les primeres figuretes escollides van ser el Tintín, el Milú i el capità Haddock. El meu germà havia imprès un fons (que era una miqueta més petit i ens vam inventar una mena de paspartú). 

Ràpidament vaig visualitzar el desert i se'm va acudir posar la sorra enganxada en un paper de seda rebregat per tenir més sensació de dunes.

Vaig enganxar primer la sorra de Vilanova, però mirant cada dia el resultat no m'acabava de convèncer el color i vaig fer una segona capa amb una sorra més ataronjada que vaig portar fa temps de Menorca (i és que jo ho recullo tot, jajaja), llàstima que ja gairebé no me'n queda (es pot fer una comanda per internet de sorra d'algun lloc concret?? :)). La sorra està enganxada amb cola blanca i al damunt també per a donar-li consistència.

Tot i que al desert els cels deuen ser nítids vam posar uns nuvolets i un globus aerostàtic per donar vidilla. Una ampolleta amb un missatge amagat, una brúixola a la mà del capità (un segell que vaig reduir amb la impressora, envellir amb distress i protegir amb glossy), la famosa frase del capità Haddock i un indicador per marcar el camí cap a Sabadell.

Aquest va ser el resultat:



I els detallets de més aprop...




La veritat és que em va encantar i em vaig motivar ràpidament, així que vam començar a maquinar el següent. Seria la Blancaneus i els set nans. Set nans??? i com els ficaríem dins del marc?? (fa 23x23 cm). 

Vam tenir clar que hauríem de sacrificar el vidre i algunes idees van anar sorgint... que si posar flors, que si posar un arbre, que si un gronxador, que si una escala...

L'endemà mateix no m'hi vaig poder estar de començar. 

Pel fons vaig triar un paper de l'Amy Tangerine amb el sol i els núvols. 

Vaig descarregar un arbre per la Cameo apte per muntar en capes. També amb la maquinota diabòlica vaig tallar les herbes del fons. Amb uns troquels les floretes i després venia el més complicat: l'escala i el gronxador.

Tenia una escala de fusta molt mona però era petita, així que la vaig ampliar amb la fotocopiadora i la vaig reproduir sobre "madera de balsa" (no sé com es diu en català), vaig haver d'enganxar dues capes perquè si no es trencava, la vaig envellir amb distress i ja està!

El gronxador també el vaig fer amb la fusta fent foradets per fer passar la corda que està unida al sostre del marc amb unes claus de ganxo (per això els núvols sobre el marc, per tapar-les). Quan hi vaig posar el nan al damunt li va venir de gust posar-se a fer tombarelles, horror!!! així que sota també vaig posar una clau de ganxo (dissimulada amb una mica de craft) com a suport del gronxador.

Ja només quedava algun detallet: li vaig fer un cistellet a un nan que havia perdut la seva aixada (amb un rotlle de cartró i cordill), unes pometes, una mica de glossy per destacar alguns punts, unes pedretes al terra i crec que ja està!!!

A veure si us agrada!!



El cistellet del nan amb les pomes (eren de fusta i les vaig pintar amb retoladors i protegir amb glossy)...


 L'escala i l'arbre d'aprop...


Un detallet del fons i del terra...


El gronxador... (aquest nan també havia perdut la seva aixada i va ser l'escollit per poder passar la corda per la seva mà).


I ja està... béeeeeeee, noooooooooo, sobre la taula tinc els altres dos que em falten (no us diré quins personatges vam triar) i m'ha agradat tant fer una cosa tan diferent (he fet una mica de tot: de fustera, d'scraper, de retalladora...) que segurament jo rescataré els barrufets de quan era petita i també m'animaré a fer un quadre per mi.

Quin "rollo" que he escrit!!!! espero que no esteu adormides i hàgiu arribat al final :). Aquesta entrada ha estat una teràpia per la depre preinici de feina que tinc avui :-O.

Espero que us hagi agradat i potser donat alguna idea...

18 comentaris:

  1. Bua estic uns díes desconectada del blog i tens moltes coses maquíssimes!! Els quadres d' Ikea són una passada per a decorar amb l'scrap per què ens permet posar relleu però la teva versió amb els ninos de la teva cunyada és una passada. De veritat que cada dia hem sorprens, si el primer m'ha deixat en la boca ben oberta per cada detall que hi has posat... el de blancaneus sense paraules, només tu trobes la idea i la manera de poder ubicar en tant petit espai tantes coses. Enhorabona per aquests dos marcs. Ja tinc ganes de veure quins més tens sobre la taula. Per cert, que tinguis bona tornada a l'escola. Un petonàs

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja, no ens podem desconnectar ni uns dies que ens perdem moltes coses, oi? jejejeje. Moltes gràcies!!! ja saps que els teus comentaris sempre em fan posar vermella! Tens raó, els marcs són ideals per fer coses amb scrap i donar-li aquest toc de volum que ens encanta però mira per on he descobert una manera de fer scrap totalment diferent!! :) i he gaudit molt!! Un petonàs

      Elimina
  2. No em veus però juro pel més sagrat que t'estic fent "la ola"!!!!!. Mare meva, quina feinada, quina xulada, meravella...la millor paraula que vulguis pensar!!!jajajaja
    Ostres de veritat que no sé com dir-te que m'ha encantat i que tens una creativitat brutal!!!!!!!!!!!.
    Ets la meva ídola facis el que facis, "he dicho"!!!jajaja
    Petonetsssssssssssss i vaig a mirar una altra vegada aquest post!. Que la tornada a escola sigui lleu!!!

    Charo

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que t'imagino al 100% fent "la ola" jajajajaja, sempre em fas riure, fins i tot en els dies depres abans de començar a treballar, jajajaja. Fer coses diferents t'obliga a despertar la creativitat que sovint està adormida i és genial!!! aquest ha estat un estiu de treballs sortint de la zona segura i ha estat una experiència fantàstica!! Moltes gràcies i mil petonets

      Elimina
  3. Ohhhh Montse és una meravella i m'encanta!!! Dos quadres preciosos i ja tinc ganes de veure més.
    Petons guapa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!!! Ha estat un projecte molt xulo i molt diferent i he après a buscar solucions per les meves idees boges :). Petonets

      Elimina
  4. Hola Montse!! l'entrada no és pas cap rotllo, m'encanta anar llegint i buscar el què tan bé expliques!! els quadres, una vegada més, vaig tenir el privilegi de ser allà maquinant el quadre del Tintín.
    És espectacular veure't amb aquella cara, llàstima no poder veure el teu cap per dins per què ha de ser una passada.
    Els quadres són una cucada i em sumu al missatge de la Charo!! ets una crack!!
    Bona tornada al cole!!

    Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajajaja, quina cara feia??? ai mare meva quina por, jajajaja, de vegades també m'agradaria entrar dins del meu cap no pensis :). Va ser guai anar pensant idees i ja vaig veure que tu també et vas posar a maquinar per fer-ne algun al peque de la casa!!! Que consti que tu també m'has fet posar vermella!!! Petonets

      Elimina
  5. Cordons, Montse! És xulíssim! Quina passada! A casa hem quedat enamorats perduts d'aquests quadres! A veure si també ens hi posem nosaltres, que amb la quantitat de ninotets que circulen per casa, tinc entreteniment per a dies assegurat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies wapa!!! Et puc assegurar que si t'hi poses tens entreteniment no per dies noooooo, per mesos o anys, jajajaja. Sigui com sigui és una bonica manera de guardar els objectes que són especials per nosaltres. Un petonàs

      Elimina
  6. Ostiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! perdó per la paraula però és que és ESPECTACULAR! en majúscules!! et vull "copiar" però jaaaaaaaaaaaaaaa, és super original, guapo, m'encanta!!!!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies wapa!!! suposo que us sembla tan xulo perquè és diferent el que estem acostumats a veure! pots copiar-te tan com vulguis, però vull veure els resultats, eh??????? Petonets

      Elimina
  7. Hola Monste!!! He estado perdida, perdida. Aquí me he puesto al día con tu blog. No has parado últimamente. Te veo con trabajos muy coloridos. He de decir que me he enamorado del álbum de Menorca, esa portada de casa, la diferencia de tamaños en el interior... me has dejado sin palabras. El taller de encuadernación chulísimo, es una encuadernación preciosa, tengo que hacerla, lo penoso es que en vez de tenerte a ti de seño tengo al Youtube, jajaja. Y qué puedo decir de los marcos con las figuritas, me he quedao muerta. Quedan estupendos. Ya tengo ganas de ver los otros. Besotes y hasta pronto guapa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Por cierto, la renovación del blog te ha quedado estupenda. Muy colorida como últimamente están tus trabajos.

      Elimina
    2. Aish... pero que ilusión leerte!!!! no puede ser eso de que desaparezcas!! quién me va a dejar comentarios? jejejeje. Muchas gracias por todo lo que me dices, me alegro de que te hayan gustado mis trabajos, este verano ha sido productivo y un poco experimental y estoy muy contenta. Quiero ver tus creaciones, eh??? Un besito

      Elimina
  8. M’encanta Montse!!!!! Jo tinc marcs d’aquesta mena que vaig comprar (potser fa més d’un any, jeje...) amb la intenció d’aprofitar també cosetes que volten per casa….però estic més que segura que no m’hauria sortit una cosa tan bonica i original com aquesta….! Quina idea tan bona!!!!!! Ostres potser t’agafaré la idea Montse si m’ho permets! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai que se'm va passar respondre't!!!! Crec que tots tenim marcs d'aquests per casa, jejeje, jo també en tinc uns quants i encara estan mig morts de fàstic en una capsa, ara ja hi he trobat utilitat!!! :). Ja pots agafar la idea però... vull veure el resultat, eh??? Petonets

      Elimina
  9. No me canso de pasear por tu blog!!! Me gusta todo!! Y este cuadro es precioso, la cesta me mata de amor!!!

    ResponElimina